Ahad, 25 Oktober 2009

Karnival Prasekolah Daerah Batang Padang 2009


Tarikh : 24 Oktober 2009
Tempat : SK Seri Besout

Seawal jam 7.30 pagi saya, PPM dan 8 orang anak murid bertolak untuk meneruskan perjuangan. Macam nak berperang pula...em nak ke Karnival Prasekolah. Maklumlah tahun nie pertama kali kami melangkah ke peringkat daerah...persiapan alhamdulillah dah di buat dalam seminggu ni.Tinggal nak buat persembahan yang terbaik. Siap buat baju baru lagi...kesian kat tukang jahit sebab kena buat dalam masa seminggu baju tu. Sampai kat sekolah seri besout, kami daftar diri n letak barang dan terus ke kantin tuk acara mewarna. Ada la pula sorang anak murid yang pening pala coz dalam perjalanan tadi muntah. risau pula hati takut dia tak ble menari jap lagi...mujur la pas makan dia ok. Rupanya tak sarapan lagi...dah pesan suh sarapan dulu di umah. Agaknye excited nak g menari kot.

Sementara yang lain bersipa untuk acara tarian, cek anta Rizal untuk acara mengeja perkataan. Perh...saingan sengit giler. Dah sampai pusingan tambahan yang ke4 pun masih tiada yang tersingkir. Soalan pun dah habis. Terpaksa pula hakim bincang sesama mereka buat soalan baru...em pastu semua la tersungkurnye...ada 2 orang yang nampak macam ok dipilih untuk tempat pertama dan kedua. Rizal dan 3 orang lagi bertanding tuk rebut tempat ke 3. Rezeki anak murid cek la dapat no. 3 dengan mengeja perkataan "persaingan". Tahniah Rizal !

Tarian rampai tradisional memang ditunggu. Giliran kami jadi nombor 2 lak coz ada zon yang tarik diri. Apapun anak murid dah perform dengan begitu baik sekali... nanti u all tengok le video kat bawah...sempat rakam lagu belakang je coz bz ambik gambar. Ble la kan. Alhamdulillah juga acara nie kami dapat no. 3 juge. Tahniah sekali lagi.

Terima kasih juge nak ucap pada ibu bapa yang datang jauh dari ulu slim ke seri besout tuk tengok anak-anak buat persembahan. Mereka juge banyk tolong dalam menyiapkan anak masing-masing. Kebanggaan terpancar di wajah mereka sebab sekolah kami SK Ulu Slim tak pualang dengan tangan kosong. Berbaloi-baloi...hehehe



Video Tarian Rampai Tradisional

0 Coretan:

Catat Ulasan

Download Bahan

 

PRASEKOLAH SERI PAGI Copyright © 2009-2012