Rabu, 11 Ogos 2010

Hasil Karya Alam Semulajadi


Aktiviti ini mudah saja. Guru bawa murid keluar ke kawasan sekolah. Sambil meneroka tu, minta le murid ambil dan kutip bahan semulajadi seperti daun, bunga, ranting dan sebagainya. Aktiviti Nature Walk le ni kan...Masuk kelas, guru sediakan kertas lukisan, gam seletip dan gunting untuk murid menghasilkan karya menggunakan bahan yang telah mereka kutip. Guru boleh memberi bimbingan disamping mendengar idea kreatif anak murid dan membantu mereka merealisasikan idea mereka itu....Jom tengok beberapa hasilan kreatif anak murid saya.


Sangat kreatif dan saya amat menyukainya.


Cantik kan?


Cantik. Daun besar kat bawah tu mewakili batu...Apa2 je lah.


Simple tapi menarik.


Yang ini pun cantik.


Simple dan kreatif...

SeLaMat MencuBa !

0 Coretan:

Catat Ulasan

Download Bahan

 

PRASEKOLAH SERI PAGI Copyright © 2009-2012